network

Üle-Eestilise võrgustiku koolitus 19-20 mai

Pärnumaa Vabatahtlike keskus olles üle-Eestilise vabatahtlike võrgustiku liige osales 19-20 mai koolitusel, kus arutasime üle Eesti kokku tulnud vabatahtliku tegevust arendavate ning vabatahtliku tegevusega seotud organisatsioonidega, kuidas ühtse võrgustikuna koostöö pareminu sujuks. Teemadeks oli võrgustiku missioon, visioon, eesmärgid ning tegevused. Lisaks sellele arutasime teemagruppide tööd ning tulevaid tegevusi.

Päeva alustas väga sisutiheda ning huvitava kogemustejagajaga Hispaaniast. Warren Batt, kes tegeleb Serve the City’iga Hispaanias rääkis sellest, kuidas suhelda ettevõtetega ning kuidas liikuda selles suunas, kui soovid ettevõtjat enda ühendusele sponsoriks.

Kokkuvõte:

Ettevõtetega tegeledes on meil niivõrd palju anda, kuid tihtipeale me ei tea või ei teadvusta seda endale. Organisatsioonid, kes tegelevad ühiskonna heaks on meie ühiskonna alustala ning väga oluline selle alustala toimimiseks ning tugevuse hoidmiseks ja loomiseks on pidev suhtlus vabatahtlike ning vabatahtlike kaasajate vahel. Eesmärgiks peab olema muutus ühiskonnas ning kultuuris.

Ettevõtjate poolelt tõi Warren välja, et oluline on tähele panna ja teadvustada, kes on õige partner ning kes mitte. Kui minna ettevõtte juurde, et alustada koostööd tuleb siiski jõuda selle ettevõtte tasemele nii suhtuses, kui väljanägemises, et mitte jätta endast ebakompetentset või lohakat muljet, sest see mis paistab välja poole räägib väga palju ka sellest, mis toimub sees. Oluline on näidata, et tõesti meie tegutseme, sest meid viib edasi kirg ning seda kirge on ettevõtetes töötajate seast väga lihtsalt ei leia. Ettevõtte juurde või ettevõtjaga suheldes tuleb talle rääkida tegevusest suuremas pildis, kuna suure õhina ning oma asjaga väga sügavuti tegutsedes ei pruugi me alati mõista, et väljaspoolt vaataja ei pruugi asjast alati täpselt aru saada.

Kommunikatsiooni viis punkti, mis tuleks enne kohtumist paika panna on- professionaalsus, usaldusväärsus, faktid, enesekindlus ning kompetentsus ning müügiprotsess. Kommunikeerimise teeb lihtsamaks profesionaali poolt kujundatud flaier/raamat/materjal, milles on võimalik lugeda organisatsiooni põhi infot ning seda, mille pärast ettevõtte juurde on pöördutud. Oluline on just professionaalselt kujundatud materjal, kuna korrektne, hästi väljanägev ning mugav pilt sinu tegevusest kõnetab ettevõtjat palju rohkem, kui A4-le trükitud tekst. See näitab ettevalmistust ning seda, kui oluline on see kindel teema sinu jaoks ning et sa oled valmis ka selle jaoks investeerima.

Plaan, mis täide viia tahetakse peab olema kindel ning visioon selge. Eesmärk on liikuda suhteni ning vahel ka öelda natuke seda, mida tahetakse kuulda. Ära tee kunagi asju viimasel hetkel, kuna see ei jäta sulle endale head emotsiooni ning ka teistele, kellega sa koos töötad. Helista täna, mitte homme. Lubada tuleb kogemust, mida suudetakse ka ellu viia ning ettevalmistuseks tuleb ka kindlaks teha, mis toimub aasta lõikes. Kõige suurem konflikt tekib ootustest, mis ei ole rahuldatud.

Ole oma protsessi juhtija ning oma selle protsessi üle kontrolli.

Peale Serve The City esindaja kuulamist arutasime vabatahtlike võrgutiku kommunikatsiooniplaani ning strateegiat.

Õhtul oli vabatahtlike luguteater, mille teemaks oli kohtumised välismaalastega. Rääkisime oma loo kohtumisest välismaalastega, mis oli mingit moodi erinev ning näitlejad lõid pildi selle loo põhjal.

Järgmisel päeval alustasime missiooni, visiooni täpsema sõnastamisega, eesmärkide täpsustamise ning kindlate tegevuste kaardistamisega.

Kokkuvõttes oli võrgustiku koolitus väga meeleolukas, hariv ning töörohke ning samuti lõi Pärnumaa Vabatahtlike keskus koolitusel ka koostöö arendamise kokkuleppe Operatiivse Pääeste-ja Otsingugrupi EstSar’iga .

13271898_1317781111609712_284734159_o